Guide: Sådan opretter I jeres forening

I denne guide viser vi jer trin for trin, hvordan I opretter jeres forening på Vores Forening. Guiden er specielt designet til jer, der nemt og uden omkostninger vil opleve, hvor enkelt foreningsadministration kan være.

Hvis I foretrækker ikke selv at stå for oprettelsen, tilbyder vi en komplet oprettelsespakke.

Opret jeres forening

Velkommen til denne guide! Måske er dette jeres første gang med et digitalt foreningssystem, og vi forstår, at det kan virke overvældende. Men frygt ikke – vi er her for at hjælpe jer.

Denne guide er skabt med netop jer i tankerne. Vi vil gå trin for trin gennem processen for at oprette jeres forening på Vores Forening, så I kan få det meste ud af alle platformens fordele. Undervejs vil vi forklare hver funktion i detaljer og give jer klar vejledning, så selv de mest teknologisk uerfarne kan følge med.

Når I læser guiden, vil I måske overveje, om det er bedst at oprette foreningen selv eller benytte vores komplette oprettelsespakke. Overvej jeres komfortniveau og den tid, I har til rådighed. Hvis I føler jer sikre og har tid, kan selvguiden være en glimrende vej. Men hvis I ønsker en mere hands-on assistance, kan oprettelsespakken være den bedste løsning.

Uanset hvad I vælger, er Vores Forening dedikeret til at gøre jeres overgang så gnidningsfri som muligt.

Opret bruger

Før I kan oprette en forening på Vores Forening, skal I først oprette en individuel bruger. I modsætning til mange andre systemer kræver Vores Forening, at hver bruger har sin egen adgang. Det betyder, at I ikke kan dele login-oplysninger bestyrelsen imellem.

Det er vigtigt at bruge en privat email ved registrering og ikke en forenings-email, da brugerkontoen er personlig. Hvis der er behov, kan I altid ændre bestyrelsesmedlemmer og emailadresser senere på platformen.

Trin-for-trin vejledning:

1. Besøg https://login.voresforening.dk/auth/register for at starte registreringsprocessen.
  2. Udfyld følgende felter:
  3. Fornavn: Dit personlige fornavn
  4. Efternavn: Dit personlige efternavn
  5. Email: Din private emailadresse
  6. Telefon: Dit private telefonnummer
  7. Kodeord: Dit ønskede kodeord. Dette skal være minimum 8 tegn langt, indeholde mindst ét tal, ét specialtegn, ét stort bogstav og ét lille bogstav.
  8. Gentag kodeord: Indtast det samme kodeord som ovenfor for bekræftelse.
  9. Klik på 'Opret bruger' (eller tilsvarende knap) for at fuldføre registreringen.

Som et alternativ kan du også vælge at logge ind med Google eller Facebook ved blot at klikke på de relevante logoer i bunden af skærmen. Dette vil spare dig for manuelt at indtaste information

Opret forening

Efter du har oprettet en bruger på Vores Forening, vil du blive ledt direkte til oprettelsessiden for foreningen. Følg nedenstående trin for at oprette din forening:

1. CVR-nummer: Indtast foreningens CVR-nummer i det dedikerede felt. Skulle du være i tvivl om nummeret, kan du finde det på datacvr.virk.dk.
  2. Navn: Systemet vil automatisk foreslå et navn baseret på CVR-Registeret. Du har mulighed for at redigere dette navn, hvis nødvendigt. For nemhedens skyld kan du overveje at forkorte eller tilpasse navnet, fx ændre "Ejerforening" til "E/F".
  3. Underdomæne: Vælg et passende underdomæne for din forening. Dette vil være den webadresse, I bruger for at tilgå foreningens medlemssystem. Undgå bogstaver som æ, ø og å. Et eksempel kan være at forkorte "Grundejerforeningen Gadekæret" til "gaedekaeret.voresforening.dk".

Når du har udfyldt disse felter, skal du klikke på knappen "Opret Forening". Vær opmærksom på, at der kan være en kort ventetid, mens systemet behandler din anmodning og opretter foreningen.

Oprettelse af abonnement

Tillykke! Jeres forening er nu oprettet på Vores Forening. I har nu 14 dages gratis prøveperiode på alle platformens funktioner uden behov for at indtaste kreditkortoplysninger eller lignende.

Skulle I allerede nu være overbeviste om, at Vores Forening vil gøre bestyrelsesarbejdet mere overkommeligt, anbefaler vi, at I starter jeres abonnement med det samme. Dette vil hjælpe jer med at komme godt fra start.

For at starte abonnementet:

1. Naviger til Indstillinger: Dette findes nederst i venstre menu. Klik derefter på "Abonnement".
  2. Vælg antal husstande: Indtast, hvor mange lejligheder, grunde eller haver der er i jeres forening. Husk, hver husstand skal oprettes individuelt – også dem med samme ejer.
  3. Vælg jeres abonnement: Der er forskellige abonnementsmuligheder, hver med sine unikke funktioner. Læs mere om de forskellige muligheder og priser her.

Husk, I kan altid ændre jeres valg af abonnement eller antal husstande på et senere tidspunkt. Når I er klar, skal I klikke på "Start abonnement". En faktura for abonnementet vil blive sendt til jer via email med en betalingsfrist på 8 dage.

Nu er I helt klar til at komme i gang! For at sikre en problemfri start anbefaler vi, at I følger vores guide til opsætning af foreningen. En grundig opsætning fra start kan spare jer mange timer fremover og sikre, at jeres brug af platformen bliver en succes.