Grundejerforeningen Skovparken: En rejse mod digital transformation med Vores Forening

Hør hvordan Grundejerforeningen Skovparken har implementeret Vores Forening og gjort administrationen lettere

7/8/2023
Kundehistorier

I hjertet af det maleriske Sjælland finder vi Grundejerforeningen Skovparken, en forening, der er rig på både natur og fællesskab. Men som mange andre foreninger stod Skovparken over for flere udfordringer, især når det kom til administration og kommunikation. I denne artikel vil vi dykke ned i, hvordan Skovparken har transformeret deres administrative processer og forbedret kommunikationen i foreningen ved hjælp af Vores Forening.

Skovparken før Vores Forening

Skovparken er en livlig grundejerforening med mere end 200 medlemmer. Men med et stort antal medlemmer kommer også store administrative udfordringer.

"Som formand for Skovparken var det en udfordring at holde styr på alt," fortæller Jens, formand for foreningen. "Fra at arrangere generalforsamlinger og bestyrelsesmøder til at håndtere medlemskommunikation, det var et stort arbejde."

Kassereren, Mette, nikker bekræftende. "At håndtere økonomien var også en stor udfordring," siger hun. "Fra at opkræve kontingenter og betale regninger til at holde styr på foreningens budget, det krævede meget tid og præcision."

Opdagelsen af Vores Forening

Efter at have hørt om Vores Forening fra en kollega besluttede Jens at tage et nærmere kig på systemet. Han var imponeret over de mange funktioner og den brugervenlige grænseflade, som Vores Forening tilbød.

Kontingentopkrævning: Fra manuelt arbejde til automatisering

En af de største ændringer, som Vores Forening bragte til Skovparken, var automatiseringen af kontingentopkrævningen. "Tidligere skulle jeg manuelt sende fakturaer ud til hvert enkelt medlem og derefter holde styr på, hvem der havde betalt," forklarer Mette. "Med Vores Forening kan jeg blot oprette en kontingentopkrævning, og systemet klarer resten. Det har sparet mig for utallige timers arbejde."

Kommunikation: Styrket fællesskab og forbedret informationsdeling

For Jens var forbedringen af kommunikationen i foreningen en af de mest bemærkelsesværdige fordele ved Vores Forening. "Før Vores Forening var vi afhængige af emails og papirbaserede nyhedsbreve for at kommunikere med medlemmerne," siger han. "Men med Vores Forening kan vi nemt sende beskeder ud til alle medlemmer, oprette diskussioner og dele vigtige dokumenter. Det har virkelig hjulpet med at styrke vores fællesskab."

Implementering og modtagelse af Vores Forening

Implementeringen af Vores Forening i Skovparken var en proces, der krævede både tid og dedikation. Men med hjælp fra Vores Forenings supportteam og en positiv indstilling fra både Jens og Mette, blev systemet gradvist introduceret til medlemmerne.

"Det var vigtigt for os at sikre, at alle i foreningen følte sig trygge ved det nye system," forklarer Jens. "Vi arrangerede flere uddannelsessessioner og sørgede for, at der altid var hjælp at hente, hvis nogen havde spørgsmål."

Modtagelsen af Vores Forening blandt Skovparkens medlemmer var overvældende positiv. "Vores medlemmer elsker det," siger Mette med et smil. "De finder det nemt at bruge, og de sætter pris på den klare og overskuelige kommunikation."

Konklusion

Grundejerforeningen Skovparkens rejse viser, hvordan Vores Forening kan transformere den administrative proces i en forening og forbedre kommunikationen mellem medlemmerne.

"Vores Forening har virkelig gjort en forskel for Skovparken," afslutter Jens. "Det har hjulpet os med at arbejde mere effektivt, forbedret vores kommunikation, og givet os mere tid til at fokusere på det, der virkelig betyder noget - at skabe et stærkt og sammenhængende fællesskab."