Vores Forening indgår samarbejde med Beierholm om kvalitetssikring af årsregnskaber

Revisionshuset Beierholm og Vores Forening vil sammen kvalitetssikre årsrapporter for foreninger på Vores Forening

25/11/2022
Nyheder

Efter en lang optakt er det os en glæde at løfte sløret for en fast samarbejdsaftale mellem Vores Forening og revisionsfirmaet Beierholm.

Gennem aftalen kan foreninger, der benytter Vores Forening, tilkøbe revisionsydelser til foreningsvenlige priser og nyde godt af et generelt løft af foreningens økonomirapportering gennem udvidede gennemgang af regnskabssystem og årsregnskaber.

En gave til den frivillige kasserer

Mange foreninger er af den overbevisning, at samarbejdet med foreningens revisor kun sker én gang om året i forbindelse med revisionen af årsregnskabet.

I samarbejdet med Beierholm vil vi gerne udfordre denne tanke. For nogle foreninger giver det stor værdi at være i løbende kontakt med revisionen, og for langt de fleste vil en udvidet gennemgang af regnskabet være en gave til den frivillige kasserer.

Den udvidede gennemgang giver et friskt blik på regnskabet og de økonomiske beslutninger der er truffet af kasseren såvel som bestyrelsen. Dette giver kasseren mulighed for at kvalificere regnskabet løbende, mens bestyrelsen og generalforsamlingen kan nyde den ekstra tryghed, der kommer med et årsregnskab og et regnskabssystem, der er gennemgået af professionelle.

Den perfekte partner til Vores Forening og de enkelte ejerforeninger

Valget af Beierholm som revisionspartner er ikke tilfældig.

"Det har været vigtigt for os at finde en partner, der matcher vores værdier og rådgiver med nærhed og i øjenhøjde. Det har vi fundet i Beierholm", fortæller administrationschef i Vores Forening, Kasper Frandsen.

Der er ikke to foreninger, der er ens. Der er lokale forhold, der kan påvirke revisionen såvel som rådgivningen for den enkelte forening - hvad end der er tale om en ejerforening, et vejlaug, en grundejerforening, andelsboligforening eller haveforening.

Netop i dette lys præsentere Beierholm en attraktiv partner for de enkelte foreninger. Foreningerne kan nyde godt af det lokale kendskab, som medarbejderne fra de Beierholms 37 lokale konterer.

Den rette løsning for den enkelte forening

Samarbejdet med Beierholm betyder ikke at foreninger, der benytter Vores Forening, er forpligtet til at vælge Beierholm som foreningens revisor.

Alle foreninger kan fortsat frit vælge, hvem de ønsker indenfor de rammer, som deres vedtægter og generalforsamling fastlægger.

"Det er vores forventning, at en række foreninger staks vil sige ja til et tilbud af sådanne kvalitet, som også er en foreningsvenlig pris som denne", siger Kasper Frandsen og fortsætter:

"...men det ændrer ikke på, at det vigtigste er, at foreningen vælger den rette løsning for dem. For nogle vil det være en intern revisor, for andre vil det være en almindelig ekstern revisor som Vores Revision. Hvorimod for en helt tredje forening vil en statsautoriseret revisor som Beierholm være det bedste valg."

Alle foreninger hos Vores Forening vil fortsat kunne modtage vejledning om valg af revisor samt indhente tilbud om revision direkte fra værktøjsfanen på Vores Forening.

Om Beierholm

Beierholm Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, ofte omtalt Beierholm, er et velrenommeret dansk revisionshus med rødder tilbage fra 1929. I dag er virksomheden repræsenteret på kontorer fordelt over 37 byer og med mere end 1.500 ansatte.

Beierholms fokus er, foruden foreningskunderne, på små og mellemstore virksomheder. Virksomheden er, ligesom Vores Forening, 100% danskejet og betjener foreninger i hele landet.