Automatisk kontigentopkrævning: En kasserers drøm og vej ud af økonomisk mareridt

Kasper Frandsen
1/12/2022
Nyheder

Hvad er automatisk kontingentopkrævning? - Det er nemt, overskueligt og ressourcebesparende! Er du kasserer i en forening, kan et automatisk opkrævningssystem være din vej ud af lange arbejdsdage, stress og jag.

Det bliver nemmere at være kasserer

Det bliver ubetinget nemmere at være kasserer, hvis kontingentopkrævningen sker automatisk over kreditkort. Opkrævninger i kontant eller overførsler betyder ikke længere hurtig betaling. Ved automatisk kontingentopkrævning bliver kontingentkronerne lettere indkasseret, og dét gavner foreningen.

Kassererens rolle betragtes ofte som den vigtigste i en forening, men det behøver ikke at være den mest ressourcekrævende opgave. Automatisk kontingentopkrævning sparer kassereren for tid og for den sure opgave i at opkræve penge fra medlemmerne.

Med den smarte, automatiske opkrævningsservice forvandles kassererjobbet til en drøm uden nogen form for økonomisk mareridt. Overblikket tegner sig lettere over hvilke betalinger, der mangler, og hvilke der skal følges op på. Det automatiske system gør det hele meget lettere.

Overskuelighed for medlemmerne

Foreningen medlemmer tilmelder sig abonnementsordningen og indtaster deres kortoplysninger. Medlemmerne kan let opdatere deres profiler, når de

De opdaterer let deres profiler, når de er tilmeldt, og de kan afmelde sig; ellers sker overførslen helt af sig selv. Det automatiske opkrævningssystem er til fordel for alle foreningens enheder, og kassereren slipper for at minde medlemmerne om at skulle betale til tiden. Det er en frihed at systemet tager sig af den langsommelige proces, som bogføring og opdatering af beholdninger ellers er.

Det betaler sig

Udgiften til det automatiske opkrævningssystem tjenes hurtigt hjem, for tid er penge! Der vil også blive betalt flere kontingentpenge samlet set, når overførslen sker automatisk. Systemet udfører arbejdet nemt og hurtigt, så kassereren let bevarer overblikket med tjek på bogføringen af medlemmernes betalingsstatus. Kassereren er vigtig, men platformen gør arbejdet lettere og knap så ressourcekrævende.

Og det kan da kun være at foretrække.