MinEjerforening bliver til Vores Forening: Det betyder det for jer

Vi har samlet svar på de oftest stillede spørgsmål og fortæller mere om skiftet.

15/1/2023
Nyheder

MinEjerforening skifter navn til Vores Forening og er blevet opgraderet med mange nye funktioner, der gør hverdagen lettere for de mere end 12.000 aktive brugere landet over.

En endnu bedre løsning til hele bestyrelsen

Gennem det seneste år har vi indsamlet erfaringer og ønsker fra alle de foreninger, der benytter MinEjerforening. Dem gør vi nu til virkelighed med opgraderingen til Vores Forening. Det opgraderede medlems- og administrationssystem sætter de frivillige i fokus og gør arbejdet meget nemmere for både de nye og de mere erfarne bestyrelsesmedlemmer. Alle foreninger, der allerede benytter MinEjerforening, vil blive gratis opgraderet til Vores Forening.

Sig endeligt farvel til den manuelle administration

Med introduktionen af Vores Forening siger vi endeligt farvel til de sidste manuelle administrationsopgaver. Det opgraderede regnskabs- og medlemssystem tager nemlig automatiseringen til nye højder, så bestyrelsen kan slå benene op og lade softwaren klare alt fra ind- og udflytninger til afregning af forbrugsregnskabet.

Få svar på dine spørgsmål om Vores Forening og MinEjerforening

I denne FAQ vil du kunne finde svar på de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet om skiftet. Vi håber, at du vil finde svar på de spørgsmål, du måtte have, og at du vil føle dig bedre informeret om skiftet. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål i denne FAQ, er du velkommen til at kontakte os, så vil vi gøre vores bedste for at hjælpe dig.

Nedenfor finder du svarene på følgende spørgsmål:

1. Hvad er årsagen til skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening?
  2. Hvornår sker skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening?
  3. Hvad betyder skiftet for mig som bestyrelsesmedlem i en ejerforening der benytter MinEjerforening?
  4. Skal vi som forening gøre noget for at få glæde af skiftet?
  5. Hvad gør vi, hvis vi har fået et tilbud på den gamle pris?
  6. Vil der være nogen ændringer i priserne som følge af skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening?
  7. Vil der være nogen ændringer i de funktioner, som jeg har adgang til, som følge af skiftet?
  8. Hvordan kan jeg få mere information om skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening?
  9. Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål eller bekymringer om skiftet?
  10. Er der nogen konsekvenser for foreninger, der glemmer at opgradere Vores Forening?

1: Hvad er årsagen til skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening?

Hver eneste uge byder vi velkommen til nye foreninger og bestyrelser. Og fra sommeren 2022 har vi også kunne byde velkommen til andelsboligforeninger. Derfor skifter vi navn fra MinEjerforening til Vores Forening. Det gør vi for at understrege, at alle boligforeninger er velkomne hos os - ligegyldig om det er en ejerforening, en andelsboligforening, et vejlaug, en grundejerforening eller noget helt femte. Samtidig understreger det nye navn det, vi arbejder for. Nemlig at gøre en forskel for fællesskabet.

2: Hvornår sker skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening?

MinEjerforenings webportal, www.minef.dk, lukker ved udgangen af første kvartal 2023. Inden da vil alle foreninger, der benytter MinEjerforening, blive overflyttet til Vores Forening. Efter ønske kan foreninger vente med overflytningen til efter årsregnskabet er udarbejdet, så kassereren kan arbejde færdigt i ro og mag.

3: Hvad betyder skiftet for mig som bestyrelsesmedlem i en ejerforening der benytter MinEjerforening?

Foreninger der allerede benytter MinEjerforening vil blive overflyttet til Vores Forening i foråret 2023. Alle foreningers kontaktpersoner har modtaget mails med en beskrivelse af processen. Alle data bliver overført efter afsluttet årsregnskab, så I trygt kan arbejde videre i Vores Forening og nyde de mange nye funktioner.

4: Skal vi som forening gøre noget for at få glæde af skiftet?

Alle de foreninger der allerede benytter MinEjerforening vil blive kontaktet i januar 2023 med informationer om overflytningen. Her vil det være muligt at ønske en særlig dato for overflytningen, så det ikke kommer til at påvirke aflægningen af foreningens årsregnskab. Når I har anmodet om overflytning skal I ikke gøre andet, og I vil modtage en velkomstmail til Vores Forening snarest efter overflytningen.

5: Hvad gør vi, hvis vi har fået et tilbud på den gamle pris?

Hvis I har fået et tilbud fra en foreningskonsulent ved MinEjerforening, og tilbuddet ikke er udløbet, så kan I fortsat købe til den tilbudte pris. I vil derfor ikke opleve en prisændring i forbindelse med skiftet til Vores Forening. Abonnementsprisen for kunder, der har købt til "MinEjerforenings pris", vil som beskrevet i servicebetingelserne stige årligt i takt med inflationen.

6: Vil der være nogen ændringer i priserne som følge af skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening?

Prisen på Vores Forenings standardpakke er 25 kr. højere om året end ved MinEjerforening. Dette skyldes generelle prisstigninger ved leverandører, samt at den nye platform er dyrere at drive. Samtidig har vi implementeret en række integrationer, som er med til at lette arbejdsbyrden for bestyrelsen. Dette er bl.a. integration til banken, integration til BBR og integrationerne til de 6 nye integrerede betalingsløsninger. Alle disse integrationer er dyrere at drifte, men vi er overbeviste om, at den markant reducerede arbejdsbyrde skaber mere værdi end de 25 kr.

Foreninger der allerede benytter MinEjerforening kan se frem til at fortsætte med de samme priser som hidtil. Se vores priser her.

7: Vil der være nogen ændringer i de funktioner, som jeg har adgang til, som følge af skiftet?

Vores Forening byder både på forbedringer af eksisterende funktioner og en række nye muligheder. Du kan finde en liste over alle funktionerne her. Formanden og bestyrelsen vil bl.a. få adgang til et opdateret medlems- og kommunikationssystem, mens kassereren kan glæde sig over at kunne sende opkrævninger gennem vores automatiske opkrævningssystem. Endelig vil alle ejer- og andelsboligforeninger kunne sige farvel til det manuelle forbrugsregnskab, da Vores Forening vil tage sig af både opgørelse og afregning af a-contobeløb.

8: Hvordan kan jeg få mere information om skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening?

For at få mere information om skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening, kan du besøge vores hjemmeside på følgende link: https://www.minejerforening.dk/minejerforening-bliver-til-vores-forening

På denne side kan du finde yderligere detaljer om de ændringer, der vil være som følge af skiftet, samt hvad du som medlem kan forvente. Hvis du efter at have læst denne information stadig har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os direkte. Vi vil gøre vores bedste for at besvare dine spørgsmål og hjælpe dig med at forstå skiftet.

9: Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål eller bekymringer om skiftet?

Hvis du har spørgsmål eller bekymringer om skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening, er du velkommen til at kontakte vores supportteam på support@voresforening.dk. Vores dygtige supportmedarbejdere vil gøre deres bedste for at besvare dine spørgsmål og hjælpe dig med at forstå skiftet.

Du kan også vælge at kontakte formanden eller bestyrelsen i din ejer- eller andelsboligforening, hvis du har spørgsmål eller bekymringer, som vedrører lokale forhold. Vi er her for at hjælpe dig og sikre, at skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening går så glat som muligt for alle vores medlemmer.

10: Er der nogen konsekvenser for foreninger, der glemmer at opgradere Vores Forening?

MinEjerforenings webportal, www.minef.dk, lukker ved udgangen af første kvartal 2023. Inden da vil alle foreninger, der benytter MinEjerforening, blive overflyttet til Vores Forening. Hvis I ikke selv bestiller overflytning, vil overflytningen ske automatisk senest d. 31. marts.

Fandt du ikke det svar, som du ønskede?

Tak fordi du har læst vores FAQ om skiftet fra MinEjerforening til Vores Forening. Vi håber, at du har fået svar på de spørgsmål, du måtte have haft, og at du nu føler dig bedre informeret om skiftet. Hvis du har yderligere spørgsmål eller bekymringer, er du velkommen til at kontakte os. Vi glæder os til at byde dig velkommen på Vores Forening, og vi ser frem til at fortsætte det gode samarbejde.